Dag 5: Hanna Ljungbergs Fotbollsskola i Junsele



Hej alla glada!

Läs det här..... Hanna Ljungbergs fotbollsskola i Junsele....Hanna Ljungbergs fotbollsskola i Junsele..... Hanna Ljungberg i Junsele......Hanna Ljungberg......Junsele..... Hanna Ljungberg..... Junsele.....

GANSKA FRÄCKT VA`?  Att Hanna Ljungberg, en av Sveriges bästa fotbollsspelare förknippas med Junsele. Det klingar väldigt positivt  i mina öron, och bergis i många andras också! :)

Igår den 5 juli startade fotbollsskolan som vänder sig till tjejer i åldern 10-17 år. Förutom fotbollsträning får flickorna lära sig om etik & moral, kost och skadeförebyggande. En överraskning blev utlovad till alla anmälda och sicken överraskning det blir!

De över 70 anmälda fotbollstjejerna får åka till Umeå på onsdag och se matchen mellan Umeå IK och Djurgården!!! Kanske Hanna liftar tillbaka med bussen efter matchen, vem vet? För hon kommer att vara i Junsele på torsdag & fredag för att dela med sig av sina kunskaper! 



Hanna Ljungberg       Foto: Ulf Hägglund, Västerbottens Folkblad



Min egen fobollskarriär varade inte länge! Hade lite svårt att veta vad offside var för nåt och efter att jag fått köpa de där snygga kornblåa fotbollsknickers som va så populära i Ramsele....... Då var jag nöjd och slutade! :)

Men fotboll är desto roligare att beskåda, så det har jag sysslat med sen dess....... och är aldrig mer offside! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0