Dag 7: Röåns Möbler

Hej alla glada!

En positiv blogg om Junsele kan inte vara utan Röåns Möbler ! Detta möbelvaruhus har anor från 50-talet, om än inte i nuvarande storlek och drivs nu av den tredje generationen av dess grundare.
Många icke lokala köpare förundras över affärens utbud och priser, men vi här i Junsele vet att man behöver inte åka någon annanstans om man behöver nya möbler eller inredningsdetaljer!
Personalen är kunnig och kundvänlig och att det är fri hemkörning är en stor bonus! Samt finns den önskade varan inte i butiken går den oftast att beställa hem!


Titta gärna in på deras hemsida:  www.roansmobler.se





När jag 1997 bodde uppe i skogen i Meåfors, Ramsele, så skulle jag få en nyinköpt säng hemkörd av Röåns Möbler. Leverantören och tillika pappan till de nuvarande ägarna kände genast igen sig och undrade om han inte hade varit där förut? Det visade sig att han hade levererat en säng till mina föräldrar 23 år tidigare!
Till samma lilla stuga, ej synlig från landsvägen! Vilket minne, säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Kurt

Hej Jennifer

Snyggt jobbat med bloggen, lycka till med att fylla den med årets alla dagar, stänklätt såhär långt. Junsele med omnejd är fantastiskt. Flyttde därifrån 1963 men har hjärtat kvar. Ansvarar sedan många år för Gulsele hemsida som nu pryds med tips om dig och din blogg!

Ha det gott i sommar och vi ser fram emot nästa nr av Västra Nytt där du ju är medarbetare!

Kurt för Västra

2009-07-08 @ 11:03:42
URL: http://www.gulsele.junselebyar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0