Dag 9: Vädret & Årstiderna

Hej alla glada!                                                                 

Tittar ut genom fönstret.... Det blåser och har börjat regna, men jag tänker ändå...... Vilket underbart väder vi har i Junsele!
Jo, men visst!!  Nä, det har inte slagit slint! :)

Årstiderna: Vi har faktiskt den stora lyxen att få ha 4 årstider! Vi har vinter med snö och kyla, vår med slask och takdropp, sommar med sol & värme och hösten med alla vackra löv, svampar och bär!  Okej, att man ibland önskar att sommaren skulle vara lika lång som vintern, men ändå!
4 "riktiga" årstider är inget obligatoriskt bara för att man bor i Sverige, så jag kallar det för.......LYX!





Vädret: Junsele har haft löpsedlar med texten: Junsele, kallast i Sverige  OCH   Junsele, varmast i Europa!
På  den senaste tiden när det varje sommar varit katastrofområden i södra Sverige p.g.a översvämningar och stormar...... då har vi bara behövt klaga på myggen.....
Jag uppmanar alla sörlänningar att flytta hit till oss så slipper ni det dåliga vädret. Vi erbjuder kallt & varmt i en perfekt blandning och i gengäld får vi många nya bekantskaper.

Ni får iofs mygg, men det kvittas mot att det finns mindre med fästingar.......
 
                  HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!







Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, tack! Du tycker det? Hehe, är ganska less nu må jag säga. Vad fin bloggen blev! Så kul att läsa!

Kram!

2009-07-10 @ 09:49:32
URL: http://septemberflickan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0