Dag 10: Psalta Böner

Hej alla glada!

Ikväll har jag varit i kyrkan och lyssnat på barbershop!! Det var en kvartett ifrån Bro, i närheten av Stockholm. Jätteduktiga! De har sjungit tillsammans i 30 år med endast deras vokala harmonier som komp! Man blir så inspirerad!

Då kommer jag osökt in på det som står mig närmast om hjärtat, förutom familj & vänner...  Sången!!!!!!
Speciellt när jag får sjunga tillsammans med Nenne, Ida & Marie i vår acapellagrupp Psalta Böner!
 


Vi började att sjunga tillsammans 2003, efter att tidigare ha sjungit i olika körer.
Det första vi övade var tonsatta psaltarpsalmer ur bibeln, därav vårt namn Psalta Böner.
Men efter det har repertoaren utökats eftersom och innehåller nu allt från Aretha Franklin, Nat King Cole till Abba & LillBabs.

I fjol, efter att ha deltagit i The Real Groups acapella festival i Västerås så bestämde vi oss för att helt skippa pianot och bli en acapella-grupp fullt ut, och det har vi inte ångrat en sekund!

I sommar kommer vi att sjunga i Kramfors, Mariakapellet den 25 juli kl 18,00 samt på Galaxen, Junsele den 29 juli när det ordnas grillafton på kvällen.
Eventuellt blir det en konsert i Junsele kyrka på sensommaren, men inget datum är bestämt ännu.

Att sången ger massor av positiv energi och glädje är det nog många som kan skriva under....  Vi hoppas att vi även kan förmedla de känslorna genom vår sång!

Är ni med på Facebook? Titta då in på vår grupp "Psalta Böner".

Kramar till Nenne, Ida & Marie! Tack för allt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Himmel vad du är duktig att skriva... Tyvärr kan vi inte lyssna på er när ni är i Kramfors, men jag bearbetar i detta nu min blivande make att åka till Junsele 29/7 =)

Ha det gott sålänge!! kramar

2009-07-11 @ 22:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0