Dag 11: Kullberg

Hej alla glada!

Idag har det varit auktion på byn, och väldigt nära vårt hus. Jag har i flera veckor sagt att jag ska gå dit och att jag kan köpa stora saker eftersom jag kan bära hem dom. Ingen parkeringsplats behövs heller och blir man kissnödig kan man kuta hem! :)
Men vad händer? Vi  hann inte med visningen, stannade 5 minuter och sen gick vi och fikade på Brödboden
MUMS vad den räkmackan var god, så jag får ta nya tag i morgon och försöka ta mig upp i tid till visningen av auktion del 2....

*Foto lånat av STF*

Dag 11 kommer att handla om Kullberg.
Denna plats ligger 12 km norr om Junsele och är verkligen en magnifik plats på flera sätt.
Där hittar man ett STF Vandrarhem och en semesterby som ligger så fint intill Ångermanälven. Där finns 50-tals bilar att beskåda och trivsamma konferenslokaler att vistas i . De senaste åren har det anordnats en danskväll, alltid med de väldigt populära Lasse Stefanz.
 Så även i år när de besöker Kullberg den 4 september.

      
LASSE STEFANZ
*Foto lånat ur Dansbandsbloggen*

Någonting väldigt unikt för platsen sker ett par veckor i månadsskiftet april/maj.
 ÄLGVANDRINGEN    Se film här.

         Vilket skådespel! Skulle gärna vilja se det live....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0